415/10205
De Scholtinkstraat met het Sommerhoes vóór de verbreding van de straat na de Tweede Wereldoorlog. Dat is te zien aan de heg van de Ossenhof. De Scholtinkstraat was een zeer smal weggetje met hoge heggen aan weerskanten en de doorgang was nauwelijks mogelijk met een wagen, beladen met hooi of stro. De Oranjeboom in het midden werd met groot feestvertoon geplant bij de geboorte van prinses Beatrix in 1938. De boom werd echter omgezaagd en een herplanting heeft nooit plaatsgevonden. Het Klootschietersmonument is een herinnering aan J. Stegge en F. Benneker, die in de Tweede Wereldoorlog op tragische wijze om het leven zijn gekomen. Inmiddels is het verplaatst naar de overkant van de straat.
- Locatie
- Bekijk op OpenStreetMap
- Geplaatst op
- woensdag 14 augustus 2024
- Fotograaf
- onbekend
- Bron
- NL-LsHKL_F001-0419
- Copyright
- Onbekend
- Beschrijving
- De Scholtinkstraat met het Sommerhoes vóór de verbreding van de straat na de Tweede Wereldoorlog. Dat is te zien aan de heg van de Ossenhof. De Scholtinkstraat was een zeer smal weggetje met hoge heggen aan weerskanten en de doorgang was nauwelijks mogelijk met een wagen, beladen met hooi of stro. De Oranjeboom in het midden werd met groot feestvertoon geplant bij de geboorte van prinses Beatrix in 1938. De boom werd echter omgezaagd en een herplanting heeft nooit plaatsgevonden. Het Klootschietersmonument is een herinnering aan J. Stegge en F. Benneker, die in de Tweede Wereldoorlog op tragische wijze om het leven zijn gekomen. Inmiddels is het verplaatst naar de overkant van de straat.
